COVID-19 & Επιχειρήσεις Μαζικής Εστίασης: Η ανάγκη τήρησης κανόνων Υγιεινής

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 οι επιχειρήσεις τροφίμων λιανικής πώλησης έρχονται αντιμέτωπες με αρκετές προκλήσεις όπως: η διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου Yγιεινής, η προστασία του προσωπικού από τον κίνδυνο μόλυνσης, η διατήρηση των αποστάσεων μεταξύ των πελατών ενώ ταυτόχρονα καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες για την επιβιωσή τους.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγιείας (WHO), σε πρόσφατη οδηγία του αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το προσωπικό των επιχειρήσεων μαζικής εστίασης δεν είναι πιθανό να επιμολύνει τα τρόφιμα αν ακολουθεί ορισμένους βασικούς κανόνες Υγιεινής.

Οι πιο σημαντικοί Κανόνες Υγιεινής που θα πρέπει να ακολουθούνται είναι:

-Το συχνό πλύσιμο των χεριών

-Η απολύμανση των χεριών με αντισηπτικά μαντηλάκια

-Κατάλληλη προστατευτική ενδυμασία

-Καλή υγιεινή του αναπνευστικού (μύτη, στόμα)

Οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων θα πρέπει να ωθούν τους εργαζόμενους να ακολουθούν πιστά τους παραπάνω κανόνες και ταυτόχρονα θα πρέπει να επισημαίνουν την σημασία που αυτοί έχουν για την εικόνα της επιχείρησης αλλά και για τη διασφάλιση της δημόσιας υγιείας.

Παράλληλα θα πρέπει να υιοθετήσουν μέτρα όπως:

-Το συχνότερο Καθάρισμα & Απολύμανση των διάφορων επιφανειών της επιχείρησης

– Λήψη μέτρων για την τήρηση των αποστάσεων που τυχόν θα υποδείξουν οι αρμόδιες αρχές.

-Διάθεση στους πελάτες αντισηπτικών μέσων (μαντηλάκια, αντισηπτικά διαλύματα κτλπ.)

-Ελαχιστοποίηση των συναλλαγών με τη χρήση μετρητών

-Τοποθέτηση προστατευτικών επιφανειών διαχωρισμού μεταξύ του προσωπικού και των πελατών (π.χ. πλέξιγκλας)

Παράλληλα ο WHO αποθαρρύνει την πώληση τροφίμων εκτεθειμένων στις εξωτερικές συνθήκες και για παράδειγμα προϊόντα όπως τα αρτοπαρασκευάσματα (κουλούρια, παξιμάδια κτλπ.) θα πρέπει να είναι πάντα καλυμμένα και αν υπάρχει η δυνατότητα συσκευασμένα.

Tags: